Van Oordt presenteert groter en vernieuwd assortiment Fairtrade portieverpakkingen van Fair Trade Original

Van Oordt presenteert groter en vernieuwd assortiment Fairtrade portieverpakkingen van Fair Trade Original

Cover afbeelding voorVan Oordt presenteert groter en vernieuwd assortiment Fairtrade portieverpakkingen van Fair Trade Original

In november 2013 verschijnt een compleet vernieuwde lijn portieverpakkingen van het merk Fair Trade Original. Bestaande producten krijgen een nieuw jasje en er worden nieuwe producten aan het assortiment toegevoegd.

Het jaar 2013 staat in het teken van vernieuwing voor Fair Trade Original, zo vertelt directeur Bert Jongsma: “Consumenten zagen Fair Trade Original vaak eerder als een keurmerk dan als merk. Met een nieuw gezicht wil Fair Trade Original een aansprekend en sympathiek merk zijn, dichtbij de consument die in zijn dagelijkse leven op een makkelijke en lekkere manier iets goeds wil doen.” Met deze uitgangspunten is Fair Trade Original gaan werken aan een nieuwe merkidentiteit. Daar hoort een nieuwe verpakkingslijn bij en er is een nieuwe pay-off gelanceerd: `De lekkerste manier om iets goeds te doen’. De boodschap die het merk hiermee wil overbrengen is dat aanschaf van een Fair Trade Original-product betekent dat je een lekker product koopt, en tegelijkertijd iets goeds kan doen voor een ander.

De komende maanden verschijnen de portieverpakkingen van Fair Trade Original met een nieuw gezicht. In het vierde kwartaal van 2013 stroomt het vernieuwde assortiment zoet broodbeleg in tezamen met de rietsuikersticks en mini stroopwafels. In 2014 gevolgd door de chocolaatjes.

De vraag naar duurzaam geproduceerde voedingsmiddelen neemt toe. Reden voor Fair Trade Original om haar aanbod binnen het retailkanaal een goede doorvertaling te geven naar de out-of-home markt. Om dat te realiseren zijn Fair Trade Original en Van Oordt the portion company een verregaande samenwerking aangegaan.

Samen voegen zij drie producten toe aan het assortiment portieverpakkingen. Petra de Jong, marketing manager bij Van Oordt: “Drie jaar geleden hebben we het assortiment Fairtrade broodbeleg gelanceerd. Die introductie is succesvol gebleken en we kennen drie jaar van onafgebroken groei. We signaleren dat de vraag naar duurzame voedingsmiddelen binnen Foodservice doorzet en willen blijven voorzien in deze groeiende behoefte.” Allereerst introduceert van Oordt in december 2013 instant koffie en decaf in sticks onder het merk Fair Trade Original. Een gemaksoplossing om op ieder moment snel een aromatische kop koffie te kunnen maken. Vervolgens wordt de lijn van zoet broodbeleg in januari 2014 uitgebreid met vlokken. Petra de Jong: “De vlokken zijn een logische aanvulling op het uitgebreide assortiment zoet broodbeleg van Fair Trade Original. Ook gezien de populariteit van hagelslag die tot de top van best verkopende Fair Trade Original producten behoort.” De voor de vlokken gebruikte cacao komt van Fair Trade-gecertificeerde coöperaties uit Afrika en Latijns-Amerika.