HomeNieuwsStijgende vraag naar biologisch, glutenvrij en Fairtrade gecertificeerd Mongozo

Stijgende vraag naar biologisch, glutenvrij en Fairtrade gecertificeerd Mongozo

De trend dat consumenten steeds meer lokale, biologische en natuurlijke producten kopen, is ook goed te merken bij de brouwer van het enige biologische, glutenvrije en Fairtrade gecertificeerde pils ter wereld. Over het eerste halfjaar van 2014 is al meer pils verkocht dan over het hele jaar 2013. Retailers pikken de trend op. Vanaf deze week ligt het bier in ruim 400 Albert Heijn supermarkten.

“Wij constateren een explosieve vraag naar onze Mongozo Premium Pilsener in binnen- en buitenland. Het pils is al in ruim 30 landen verkrijgbaar van Finland tot Spanje en van China tot Brazilië. In Nederland werd het al verkocht bij Mitra, Ekoplaza, Sligro en Marqt en daar komen nu dus ook 400 AH supermarkten bij. Daarmee is het bier in één klap in heel Nederland voor een groot publiek te koop. Met name voor mensen die graag een eerlijk bier willen kopen en of coeliakie patiënt zijn biedt de brede Nederlandse verkrijgbaarheid uitkomst”, aldus directeur Jan Fleurkens van Mongozo.

Fleurkens vervolgt: “Naast pils hebben wij ook exotische fruitbieren in ons assortiment die Max Havelaar gecertificeerd zijn. Deze worden gedronken uit een kokosnoot, wat het drinken van onze bieren extra bijzonder maakt. Mede hierdoor stijgt ook de verkoop van deze bieren enorm. Wij hebben innovatie en duurzaam ondernemen hoog in het vaandel staan en willen onderscheidende producten vermarkten.”