Sodexo presenteert eerste Fairtrade broodje van Nederland
Van 29 oktober t/m 2 november 2012 organiseert Stichting Max Havelaar de Fairtrade@Work campagne. Ook Sodexo doet dit jaar weer mee met deze sympathieke actie in meer dan 800 Sodexo restaurants voor ruim 200.000 consumenten per dag.
Met trots presenteert Sodexo deze week het allereerste Fairtrade broodje van Nederland. In samenwerking met het merk SUMM, een samenwerkingsverband van Fairtrade producenten, heeft Sodexo dit broodje ontwikkeld op basis van tarwe en quinoa.
Tijdens de Fairtrade@Work campagne speelt het Fairtrade broodje, dat ook biologisch gecertificeerd is, een prominente rol in de Sodexo-restaurants. Door middel van een QR code zien de restaurantbezoekers een filmpje waarin Sodexo’s Topchef Johan Verbon laat zien hoe je een heerlijk belegd Fairtrade broodje klaarmaakt. Daarnaast is dit Fairtrade broodje de hele week de basis voor het ‘broodje van de dag’. Natuurlijk is het broodje ook te vinden in het broodschap om zelf te beleggen.
Naast het Fairtrade broodje presenteert Sodexo deze week als ‘limited edition’ de nieuwe Fairtraide smoothie ‘ananas’ van The Fruitlab die speciaal voor Sodexo ontwikkeld is.
Zowel het Fairtrade broodje als de smoothie zijn tijdens de Fairtrade@Work week exclusief verkrijgbaar bij Sodexo. Het Fairtrade broodje is bovendien opgenomen in de Sodexo catalogus waardoor deze ook na de Fairtrade week bestelbaar blijft voor alle Sodexo locaties.
Verder zet Sodexo tijdens de Fairtrade@Work campagne zoveel mogelijk Fairtrade producten op het menu. Zoals zeven (h)eerlijke Fairtrade recepten, een ‘raad & win’ wedstrijd in samenwerking met het merk SUMM waarvan Sodexo ook Fairtrade zoet- en snackwaren voert. Bovendien worden in alle restaurants de niet-Fairtrade producten waar mogelijk ingeruild voor Fairtrade producten. Sodexo gaat er weer een (h)eerlijke Fairtrade Week van maken!