Plus focust in 2015 op gezondheid

Plus focust in 2015 op gezondheid

Cover afbeelding voorPlus focust in 2015 op gezondheid

Supermarktketen PLUS kondigde tijdens de lancering van haar verantwoord en sociaal jaarverslag aan zich in 2015 onder andere te focussen op gezondheid. Rode draad door alle communicatie en concepten van PLUS is ‘Lang leve lekker eten!’. Dit thema is de visie van PLUS op een gezond voedingspatroon en bestaat uit een viertal uitgangspunten: Eet kleurrijk, Proef van alles wat, Weet wat je drinkt en Gezond kan altijd.

Gezond kiezen moet makkelijker worden

Het doel is om de klant bewuster te maken van de voedingskeuzes die men dagelijks maakt, en de gezonde keuze makkelijker te maken. PLUS geeft klanten daarvoor onder andere tips van andere klanten, en gezondere recepten. De eerste twee concepten waarin ‘Lang leve lekker eten!’
terugkomt, zijn ‘Vers koken op maat’ en ‘1-2-3 Snel op tafel’. Deze twee zijn nu als pilot in een aantal PLUS-supermarkten te vinden.

“‘Lang Leve Lekker eten!’ komt voort uit een sterke klantbehoefte. PLUS-klanten geven aan graag geholpen te worden in het gezonder maken van hun voedingspatroon. Uit een onderzoek van het PLUS-klantenpanel,
waar 1.304 PLUS-klanten aan deelnamen, blijkt namelijk dat 38 procent graag geholpen wil worden met het maken van gezondere keuzes. Ook uit andere onderzoeken blijkt dat consumenten graag willen dat de
supermarkt hen helpt bij het samenstellen van gezonde of gezondere maaltijden. ‘Lang Leve Lekker eten!’ gaat hierbij helpen”, zegt Eric Leebeek, commercieel directeur bij PLUS.

Verantwoord

Bij PLUS staan vier merkwaarden centraal: Aandacht, Kwaliteit, Lokaal en Verantwoord. De gehele organisatie werkt eraan om deze merkwaarden een goede invulling te geven. De merkwaarde Verantwoord bij PLUS kent vier speerpunten, namelijk: Gezondheid en vitaliteit, Mens en maatschappij, een Beter milieu en een Verantwoorde herkomst van producten. Deze laatste pijler komt onder andere tot uiting door de keuze van Plus om uitsluitend Fairtrade bananen en rozen aan te bieden. Ook de thee, koffie en chocolade van het huismerk van Plus zijn Fairtrade gecertificeerd.

Verantwoord en sociaal jaarverslag

PLUS heeft haar verantwoord en sociaal jaarverslag digitaal beschikbaar gesteld. Hierin zijn alle (maatschappelijk) verantwoorde initiatieven van PLUS toegelicht. Het verslag is hier te downloaden.