Fairtrade Nederland voor het 2e jaar op rij Great Place To Work Certified!

Fairtrade Nederland voor het 2e jaar op rij Great Place To Work Certified!

Fairtrade Great Place to Work
Voor het 2e jaar op rij is Fairtrade Nederland Great Place To Work Certified. Great Place To Work Nederland onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties. Op basis van de resultaten van het medewerkersonderzoek wordt gekeken of er is voldaan aan de criteria voor goed werkgeverschap. Alleen organisaties die de vereiste score behalen mogen direct de titel Great Place To Work Certified dragen.

In het afgelopen jaar, waarin het team van Fairtrade Nederland door de COVID-maatregelen grotendeels vanuit huis werkte, is er extra aandacht geschonken aan het welzijn van de medewerkers. Belangrijk onderdeel hiervan was een wekelijkse online koffiebreak om te horen hoe het met iedereen ging en het sturen van kleine attenties naar werknemers om privé en werk gerelateerde hoogtepunten te vieren.

Peter d’Angremond, directeur Fairtrade Nederland: “Het Fairtrade Nederland team laat zien veerkrachtig te zijn en ondanks uitdagingen toch vol goede moed door te gaan. Vanuit huis hebben we keihard gewerkt aan het verwelkomen van nieuwe partners en het supporten van huidige klanten. We hebben diverse campagnes opgetuigd en ons beleidsteam heeft successen behaald ten aanzien van het vergroten van draagvlak voor eerlijke handel bij het maatschappelijk middenveld en de overheid. Ik ben er trots op dat uit het medewerkersonderzoek blijkt dat het vertrouwen in de organisatie gestegen is ten opzichte van het jaar ervoor. Dat maakt ons met recht een ‘Great Place to Work’.

René Brouwers, directeur van Great Place To Work Nederland: “Goed werkgeverschap is de weg naar organisatiesucces – dat is de overtuiging van Great Place To Work Nederland. Organisaties die een cultuur van vertrouwen, trots en plezier hebben, presteren beter. Hier als organisatie in uitblinken is een prestatie. Een prestatie om trots op te zijn en een prestatie die aandacht verdient.” Brouwers over het onderzoek: “Wij vragen de mening van medewerkers op vijf waarden: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. Die waarden zijn gekoppeld aan prestaties. Deze aanpak hanteren wij wereldwijd in 60 landen bij jaarlijks ruim 7.000 organisaties.”

Meer weten over Great Place to Work certificering? Kijk hier.