Ahold Delhaize Coffee Company lanceert Fairtrade koffie ‘Join the Cup’

Ahold Delhaize Coffee Company lanceert Fairtrade koffie ‘Join the Cup’

Cover afbeelding voorAhold Delhaize Coffee Company lanceert Fairtrade koffie ‘Join the Cup’

 

Exclusief bij Albert Heijn ligt sinds 22 oktober 2018 het nieuwe koffiemerk ‘Join the Cup’ in de schappen. ‘Join  the Cup’ bestaat uit een unieke range 100% Arabica koffies en is verkrijgbaar in 3 varianten snelfiltermaling en 2 varianten bonen. De koffie komt van de Peruaanse koffie coöperatie CenfroCafé.

Ahold Delhaize Coffee Company gaat zich samen met Fairtrade inzetten voor de toekomst van koffieboeren in Peru. En dat is hard nodig. “Want als we niets doen, sterft de door ons zo geliefde kwaliteitskoffie op termijn uit”, zo vertelt Charlotte de Smeth, Product Manager bij Ahold Delhaize Coffee Company. Vergrijzing en klimaatverandering; het zijn de twee grote bedreigingen die het de koffieboer anno nu ontzettend moeilijk maken. Zo is de gemiddelde leeftijd inmiddels 57 jaar omdat de volgende generatie koffieboeren geen brood meer ziet in het vak. En geef ze eens ongelijk: koffieoogsten mislukken steeds vaker door de gevolgen van klimaatverandering, waardoor de garantie op een stabiel inkomen in gevaar komt.

CenfroCafé houdt zich bezig met diverse klimaatprojecten en richt zich specifiek op het enthousiasmeren van jonge koffieboeren.

Lees hier het volledige persbericht van Join the Cup
Meer informatie: www.jointhecup.nl