Sluiten

Klachtenprocedure

Bij Fairtrade Nederland staan wij open voor suggesties en reacties op ons werk en beleid. Toch kan het voorkomen dat je ergens ontevreden over bent. Je kunt daar een klacht over indienen.

Hoe dien je een klacht in?

  • Telefoon: +31 (0) 30 233 70 70 (bereikbaar op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur)
  • E-mail: feedback@fairtradenederland.nl
  • Brief: Fairtrade Nederland,
    Arthur van Schendelstraat 550,
    3511 MH Utrecht

Om je klacht zo goed en snel mogelijk af te handelen is het handig om de volgende gegevens te vermelden:
  • Je naam en contactgegevens
  • Je relatie met Fairtrade Nederland (bijvoorbeeld licentiehouder)
  • Aard van je klacht
  • Gegevens van de betrokken Fairtrade Nederland-partner of -medewerker (indien van toepassing)
  • Relevante data
  • Kopieën van alle documentatie ter ondersteuning van de klacht

Wat gebeurt er met je klacht?

  1. We registreren de klacht.
  2. Je ontvangt binnen 10 dagen een ontvangstbevestiging met informatie over hoe en wanneer je onze reactie kunt verwachten.
  3. Uiterlijk binnen 30 dagen ontvang je een antwoord.  We doen ons uiterste best je klacht zo goed mogelijk te beantwoorden. De klacht beschouwen we daarna als afgehandeld.