Sluiten

Commerciële meerwaarde

Op dit moment heeft Stichting Max Havelaar in Nederland met 160 commerciële organisaties een samenwerking.

Fill 1

Wat doet Fairtrade voor jouw organisatie?

Als meest bekende en vertrouwde ethische keurmerk wereldwijd biedt Fairtrade sociale- en economische verbeteringen voor boeren in ontwikkelingslanden. Stichting Max Havelaar, de organisatie achter het keurmerk, werkt samen met het bedrijfsleven om een groei te realiseren in het aanbod en de verkoop van Fairtrade producten. Fairtrade biedt bedrijven een positiever merkimago, onderscheidend vermogen en een grotere consumenten-loyaliteit. Dit kan leiden tot een hogere omzet.

Fairtrade en de Nederlandse en internationale markt

0

In 2018 is voor 411 miljoen euro door consumenten aan Fairtrade producten besteed!

Er is een sterk groeiende interesse voor Fairtrade producten in Nederland. Het aantal huishoudens in Nederland dat één of meer Fairtrade levensmiddelen kocht is in 2018 gestegen naar 83%. Dit komt neer op 6,5 miljoen huishoudens (bron: GfK 2019).

De naamsbekendheid van het Fairtrade/Max Havelaar keurmerk is 84%. Daarnaast heeft 84% van de consumenten vertrouwen in het keurmerk. Uit internationaal en nationaal onderzoek blijkt bovendien dat het Fairtrade keurmerk een positieve invloed heeft op de kwaliteitsperceptie, de aansprekendheid en de relevantie van een product of merk.

 

 

 

Fill 1
Fairtrade bij PLUS

Max havelaar is het meest bekend

Veel consumentenvertrouwen in Max Havelaar

Kwaliteitsperceptie

Een derde van de Nederlanders vindt dat Fairtrade voor hoge kwaliteit staat, twee derde vindt dat het voor gelijke kwaliteit staat als niet-Fairtrade producten.

Onderzoeken

Benieuwd naar de laatste onderzoeken naar consumentengedrag met betrekking tot Fairtrade aankopen?

Recente onderzoeken

Samenwerken?

Heb je interesse in een samenwerking met Fairtrade?

Neem contact op